Billederne her viser strækningen mod nordvest for Quetta, hvor der bl.a. er sne på bjergtoppene.
Man kommer igennem en landsby, hvor det fortaltes, at mange af varerne, der blev handlet med var fra Afghanistan.
2 billeder fra byen Chaman, der er grænseby til Afghanistan ca. 2 km. fra grænsen.
Vejen fortsætter i Afghanistan til byen Kandahar.
Mod Iranske grænse.
Turen fra Quetta mod sydvest og vest er hovedvejen mod Iran.
Som de første billeder viser var der bjerge.
Herefter var det ørken med sandfygning over kørebanen.
Bilen på billedet er på vej til Iran for at hente brændstof.
Dalbandin.
Hen på dagen landsbyen Dalbandin, hvor der var et mindre gæstehus.
Det spicielle for denne by var, at der ikke var elektricitet og der blev kun startet en generator i 3 timer først på aftenen.
Her skal man huske, at man er i ørkenområde med temmelig høje temperaturer.
Morgenen efter gik turen videre mod Iran igennem ørkenen, hvor enkelte små landsbyer blev paseret.
Ved siden af vejen kunne ses et tog, der kørte mod Iran.
Skiltet på billedet til højre viser et skilt, hvortil turen gik. Det var ca. 100 km. fra Iran.
Quetta mod Sind Provins.
Denne tur fører fra Quetta og mod sydøst i retning af Sind Provinsen.
Ved siden af vejen er jernbanelinien fra Quetta og den har netop passeret igennem en tunnel.
Billederne viser kulområdet ved Bolan, hvor man gravede kul ud med håndkraft og bar det i sække ud igennem de små hytter, hvor lastbiler afhentede.
På det ene billede ses de små huse som arbejderne boede i.
Dernæst går vejen igennem Bolan dalen, hvor den passerer flere tunneller.
Det er i dette område, at bønder fra Sind drager op og slår lejr i sommertiden på grund af varmen i denne provins.
Sidste billede på denne tur er fra Sibi på grænsen til Sind.
Netop dette område af Sind er noget af det varmeste i landet, da der om sommeren kan blive mere end
50 gr. i skyggen.
Quetta mod Karachi - Sind Provins.
Billederne herefter viser turen fra Quetta til Karachi i Sind Provinsen.
Man ser tydeligt hvor øde og barsk området er.
Ved byen Kalat var der en meget fin pickup med fuld aircondition - ingen ruder - den skulle have repareret et hjul
og så kunne den køre videre.
Imens dette foregik kunne der fås en kop te, hvor man sidder på en Chapai - deres seng.
Efter næsten 300 km's kørsel når man til byen Khuzdar, hvor der var et meget fint gæstehus.
Her var overnatning og næste morgen fortsattes turen.
I udkanten af Khuzdar var der et ingeniør akademi.
Ellers var terrænet igen meget øde og goldt.
Men selv i sådan et terræn, ja her kan nogle planter stå og blomstre, et utroligt syn.
Længere fremme var der et mindesmærke, som kan ses fra vejen.
Efterhånden blev området mere bebygget og man nærmer sig byen Hub lidt før grænsen til Sind.
Billedet med det store skilt markerer grænsen mellem de 2 provinser
og herfra er der kun få kilometer til Karachi.
En dagstur på ca. 400 km. fra Khuzdar.
Karachi var Pakistans første hovedstad og er en storby.
De første billeder viser højhusene på stranden ud til det Indiske Ocean.
Sidste billede er af mausolæet for landets grundlægger Jinnah.
De sidste billeder er fra området lige syd for grænsen til Punjab Provinsen.
Disse 2 billeder viser Guddu Barrage, der har en længde på ca. 1,3 kilometer. Den er bygget over Indus floden.
Det sidste billede er ca. 5 km. syd for grænsen.
De sidste er fra grænsen
set først syd fra mod Punjab og dernæst nordfra mod Sind.
Til top af siden